torsdag 30. mars 2017

Sience Fiction 2050

Etter vært som årene gikk så ble jorda sakte men sikkert forandret. Vi bodde ikke lengere på land men vi bodde under vann. Rettere sagt, det var ikke noe land lenger. Bare et enormt hav. Sjødyr svømte utenfor vinduene våre. Over eller under gangene våre. Ja, vi måtte bygge tunneller til skolen, butikken, osv.

Familien min og Jeg bodde i Atlanterhavet havet. Et noksÃ¥ fredelige sted. I huset sÃ¥ bor Mine 3 barn og min mann. Vi klarer oss ganske bra til Ã¥ bære en av de 5 første generasjonene til Ã¥ bo under havet.  Alle kommer seg frem til skolen og jobben. 

PÃ¥ skolen sÃ¥ jobber barna med hvorfor vi bor under havet. De snakker om at de som levde pÃ¥ jorda før og litt etter 2025 forurense gjorde sÃ¥ mye at klima endringene ble rett og slett ødelagt. De lærer om hvilke dyr og planter som mÃ¥tte dø for at vi skulle klare oss under havet. 
Sefølgelig har vi noen dyr og planter men det er dessverre svært fÃ¥. 

Vi har ikke nok dyr til alle sÃ¥ det er bare noen deler av Ã¥ret vi kan spise kjøtt men resten av Ã¥ret spiser vi fisk, pasta eller noe vegetarisk. Vi fÃ¥r klær en gang i mellom. Men stort sett bytter vi klær rundt om hverandre. Sko ogsÃ¥.  Vi har akkurat nok til Ã¥ over leve. Men i en familie kan det ikke være mere en 5. Vis du har over 5 kan det bli straffbart. 

Jeg vil si at Ã¥ bo pÃ¥ land var mye bedere en Ã¥ bo i havet. Familien min har det ikke sÃ¥ bra. Vi har mistet mange i familien etter at vi flyttet til havet. Vi har jo oksygen men ogsÃ¥ Co2... Det er trist Ã¥ssen det har blitt. Ingen hadde forventet et slikt mareritt som dette. Ingen vet om vi mÃ¥ bli under vann for alltid eller om det er en midlertidig løsning pÃ¥ hva som foregÃ¥r. MÃ¥ noen snart hjelpe oss. 


( Denne historien er ikke sann men det er Ã¥ssen jeg trur det kommer til Ã¥ bli for meg og min familie i 2050. For vis vi ikke gjør noe snart sÃ¥ kommer det til Ã¥ skje noe fryktelig en dag. Et mareritt for hele jordas befolkning.... Tenk pÃ¥ jorda vÃ¥r. Tenk pÃ¥ miljøet.....) 

1 kommentar:

  1. Veldig fin! Jeg hadde ikke tenkt på at vi kanskje måtte leve under vann. Bra!
    ~ Ksenia

    SvarSlett